Thursday, July 23, 2009

The Chronicles Of Secret Chamber's PO

Hari ni best, tak banyak kes aku kena Mention atau Bicarakan. Reman pun bukan turn aku, kul 10.45 am aku dah siap beraksi dan boleh menumpukan pada Alasan Penghakiman yang aku masih pening caman nak siap kan.

Ish sengal betul mereka ni, dah masuk Hospital dapat rawatan bayor la, yang nak mengelak2 kenapa? Dah tu masuk nak yang swasta je tu, bila bil melambung macam2 helah korang xnak bayar. Aku nak advise sikitlah, ukur boxer punggung sendiri jgn ikut punggung Oprah Winfrey hehehehehe. Duit korang habis turun naik ke tempat aku dan aku pun pening nak menyelesaikan masalah korang.

So dalam pada aku beraksi tadi ada la satu kes ditetapkan untuk hujahan pada hari ni. Aku dah baca siap2 la keterangan saksi and aku bleh kata OUT la, KOYAK gila cannot hold water. Tapi sebagai Lord of The Chamber aku xleh express kan sangat keputusan aku tu sebelum aku formally deliver pada orang yang kena tuduh. So kes ni melibatkan 3 Mat Rempit, aku xmau la hurai panjang pasal keterangan derang tapi in simple word aku kata cannot hold water.

So pagi bila depan aku, peguam ketiga2 Mat Rempit ni pun berhujah la, serius xlah mantap, x impress aku lansung, tapi dengar jela. Tapi dalam pada x impress ngan peguam tu, PO aku bagi aku depress lak. Mana tak nya lepas je peguam tu berhujah aku tanya la "PO, ur submission please!"

PO: Saya xde hujahan Tuan dan bergantung sepenuhnya kepada kenyataan semua saksi yang telah direkodkan

Dalam hati aku ("Ayam masak tempoyak betul la ko ni!")

Aku: Ok I'll fix date for decision, meanwhile you PO, I want to see you in my Chamber!

Berkerut kening PO aku.

Dalam Chamber

Aku: Kenapa ngan ko ni? Kalau pun kes tu dah lemah, submit la, jgn biar macam tu je, kalah pun biar kalah bergaya

PO: Saya xboleh la Tuan, xreti

Aku: Ko xnak cuba memang la, apa yang ko nak takut? Aku rasa keje ko kalau kat luar lagi menakutkan tangkap tembak orang sumer, ini mintak bercakap je...

PO: Ala Tuan jgn la cakap macam tu... saya pun bukan nak sangat jadi polis ni

Aku: Dah tu apsal ko nak minta jadi bomba ke apa ke?

PO: Saya kena tipu ngan Yusof Haslam Tuan, ni la bahana duk tengok Gerak Khas selalu, ingat bajet dapat la tembak orang hari2 ke, bawa motor besar penuh adventure dan gaya, tup2 kena jadi pendakwa... aduiii... sori eh tuan

Aku: Dah2 aku tak nak dengar lagi, ko bleh balik wat keje ko.

Bila dia kuar je aku punya la gelak, cilaka betul, dalam banyak2 alasan boleh dia kata kena tipu ngan Yusof Haslam adoi, kuar air mata aku gelak, ko ni memang kelakar la!

Huh huh huh gelak punya gelak Alasan Penghakiman aku xsiap lagi huhuhuhuhuhuhu, esok kompem setel!

No comments:

Post a Comment