Wednesday, July 15, 2009

Durian and Manggis

Sekarang ni musim 2 buah yang aku namakan dalam tajuk. So berpestalah sa-entaro Malaysia memakan buah2an ini. Yang beli belilah, yang ada dusun bestlah, yang "komrad" juga tetap meraikan kemeriahannya bersama-sama.

Di pejabat tempat Secret Chamber aku xketinggalan menganjurkan pesta makan buah buahan secara haram dengan bersembunyi. Sungguh tidak bermoral derang ni sebab x ajak aku, makan tinggal bau je.

Hari ni aku makan dengan 2 pegawai perempuan di Secret Chamber aku. Mula-mula nak makan ikan bakar, bleh tutup plak mak cik tu, spoil the very moment la... so balik je makan belakang opis Nasi Kukus Mek, bleh la so so.

Masa aku terserempak ngan PO aku.

PO: Selamat petang Tuan! (tegok berdighinya)

Aku: Selamat petang Inspektor.

PO: Tuan, jom kita makan durian, saya beli banyak ni ngan manggis

Aku: (Alamak aku kenyang lagi ni... tapi durian ni) Jom!

PO pun bukak la, ntah apa jadah jenis aku x tahu 101 la D24 la 103 la, dah macam tikam nombor tapi isi dia memang kuning gila la.

Aku: Wah hebat durian ko beli ni PO, bleh potong kaki kalau aku makan banyak2

PO: Xpe Tuan... makan je, potong satu kaki ada sebelah lagi (katanya dengan penuh niat jahat nak aku kudung) makan manggis sekali Tuan, baru petik ni....

Aku: Ko ni nak bunuh aku ni, mana bleh makan manggis dah tu makan durian...

PO: Mana ada, bleh je Tuan... kalau xbleh makan sekali mesti tuhan x jadikan musimnya sekali...

Aku:..........???????

No comments:

Post a Comment